FacebookX / TwitterLinkedinThreads

Ministru kabinets

Ministru kabinets ir Latvijas valdība.

To veido 13 ministri un vada Ministru prezidents.

Uzzini, kuri ministri veido valdību šeit

Ministru prezidents

Ministru prezidentu izvēlas Valsts prezidents.

Ministru prezidents veido valdību, aicinot tajā ministrus.

Tad par viņu balso Saeimas deputāti.  

Ja par viņu nobalso Saeimas deputātu vairākums,

Ministru prezidents un Ministru kabinets sāk pildīt savus pienākumus.

Šobrīd Ministru prezidents ir Arturs Krišjānis Kariņš.

 

Ministru prezidents veido valdības politiku.

Ministru prezidents vada Ministru kabineta un Ministru kabineta komitejas sēdes.

Ministru prezidents ieceļ amatā:

  • ministrus;
  • ministriju parlamentāros sekretārus (tie ir ministriju pārstāvji Saeimā);
  • Ministru prezidenta biroja vadītāju un Ministru prezidenta padomniekus.

 

Ministru prezidenta pārraudzībā ir Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB).

KNAB rūpējas, lai ministri, ierēdņi un citas amatpersonas nebūtu uzpērkamas.

 

Ministru prezidenta pārraudzībā ir arī Sabiedrības integrācijas fonds (SIF).

SIF rūpējas par to, lai visiem Latvijas iedzīvotājiem būtu vienlīdzīgas iespējas dzīvot un strādāt.  

Ministru prezidenta pārraudzībā ir arī Pārresoru koordinācijas centrs.

Centrs plāno Latvijas attīstību vairākus gadus uz priekšu. 

Ja Saeimas deputātu vairākums nobalso par neuzticības uzteikšanu Ministru prezidentam,  

viņam kopā ar Ministru kabineta locekļiem jāatkāpjas no amata.

Pēc tam Valsts prezidents izvēlas citu Ministru prezidentu,

kurš veido jaunu Ministru kabinetu.

Valsts kanceleja

Valsts kanceleja ir centrālā valsts iestāde. Tā ir pakļauta Ministru prezidentam.

Valsts kancelejas darbu vada direktors. Valsts kancelejas direktors ir valsts galvenais ierēdnis.

Valsts kancelejas darbinieki nodrošina Ministru kabineta darbu

un rūpējas par to, lai Ministru kabineta dokumenti

un likumprojekti būtu pareizi sagatavoti.